Skuteczny gadżet reklamowy – 5 najważniejszych cech

31.10.2019
Gadżety reklamowe budują świadomość marki wśród konsumentów i zwiększają sprzedaż. Aby upominki wręczane na akcjach promocyjnych spełniały swoją rolę, muszą posiadać określone cechy. Chcesz, aby Twoja firma osiągała jeszcze lepsze wyniki i stała się liderem w branży? Prezentujemy 5 najważniejszych cech gadżetów reklamowych. Zamów gadżety, które pozwolą Ci osiągnąć zamierzony cel.

Funkcjonalność wciąż w cenie – wybierz przydatne gadżety reklamowe

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Ipsos na zlecenie Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych, skuteczne gadżety reklamowe są przede wszystkim funkcjonalne. Właśnie takich upominków oczekują konsumenci[1]. W parze z przydatnością produktu idzie jakość. Jeżeli zamawiasz gadżety reklamowe i chcesz, aby zostały one pozytywnie przyjęte wśród konsumentów, zdecyduj się na upominki wysokiej jakości, a jednocześnie użyteczne – takie, z których obdarowani będą mogli korzystać na co dzień.

Do najpopularniejszych i najchętniej zamawianych przez firmy gadżetów nieprzypadkowo należą długopisy reklamowe z logo firmy. Mimo rozwoju elektroniki nadal z nich korzystamy. Podobnie jest z notesami czy notatnikami. Przedsiębiorstwa doceniające potencjał gadżetów reklamowych wykorzystują do promocji również kubki ceramiczne, czapki z daszkiem czy T-shirty.

Bądź eko – pokaż, że Twoja firma dba o środowisko naturalne

Wzrost świadomości ekologicznej społeczeństwa powoduje, że firmy przestawiają się na rozwiązania przyjazne środowisku naturalnemu, wpisujące się w zrównoważony rozwój. Dystrybuując ekologiczne gadżety reklamowe, możesz budować wizerunek swojej firmy jako odpowiedzialnej społecznie. Każdy upominek wykonany z materiału wielokrotnego użytku to sposób na zminimalizowanie ilości zanieczyszczeń i śmieci na ziemi.

Na jaki skuteczny i ekologiczny gadżet reklamowy się zdecydować? Wybór jest spory. Dużą popularnością cieszą się długopisy ekologiczne, czyli wykonane z bambusa, papieru lub tektury. Wiele firm inwestuje w torby eko. To lekkie i pojemne torby wielokrotnego użytku, które osoba obdarowana może zabierać ze sobą choćby na zakupy. Dzięki nadrukowi każdy z tych produktów z powodzeniem pełni rolę reklamową.

Skuteczność gadżetów reklamowych a docelowa grupa klientów

Wymieniając cechy skutecznego gadżetu reklamowego, nie można zapomnieć o jego przeznaczeniu. Firmy starają się dotrzeć do różnych grup konsumentów. Jeżeli pomóc ma w tym firmowy gadżet, powinien on spełniać oczekiwania docelowego klienta. Twoje przedsiębiorstwo zajmuje się dystrybucją odzieży, sprzętu i akcesoriów sportowych? Biegacze z pewnością docenią darmowe odblaski reklamowe, dzięki którym będą mogli bezpiecznie biegać również po zmroku.

Gadżet reklamowy często jest prezentem dla kontrahenta za dotychczasową współpracę. W tej roli sprawdzi się galanteria skórzana, elegancka zapalniczka czy zestaw piśmienniczy. Na wymienionych produktach bez trudu można umieścić nie tylko firmowe logo, ale również podziękowania. Personalizacji gadżetów reklamowych nie warto lekceważyć – z badania British Promotional Merchandise Association wynika, że uwagę na nadruk zwraca 11 proc. ankietowanych[2].

Oryginalny, czyli skuteczny gadżet firmowy

Jaka jest skuteczność gadżetów reklamowych? Okazuje się, że w dużej mierze zależy ona od ich oryginalności. W czasach, gdy niemal wszystkie firmy inwestują w upominki dla klientów, element zaskoczenia jest sposobem na przyciągnięcie zainteresowania konsumenta. Gadżet firmowy może wyróżniać się funkcjonalnością (np. długopis może być wyposażony w rysik) lub oryginalnym kształtem (np. antystres w kształcie żarówki).

Unikalne, nieszablonowe gadżety reklamowe wcale nie muszą być droższe niż tradycyjne. Jeżeli szukasz nietypowych upominków dla konsumentów, wybierz świeczki i kadzidełka, pomadki ochronne do ust czy zestawy survivalowe. Szukasz gadżetu reklamowego, który zainteresuje najmłodszych? Wybierać możesz wśród m.in. skarpetek do kolorowania i pluszowych pacynek.

Postaw na technologię – elektroniczny gadżet jest trendy

Wśród konsumentów dużą popularnością cieszą się elektroniczne gadżety reklamowe. Uchodzą one za wartościowe i jednocześnie użyteczne. Jeżeli Twoja firma chce być postrzegana jako nowoczesna i w pełni wykorzystująca innowacyjne rozwiązania, to inwestycja właśnie w takie upominki dla klientów może się szybko zwrócić.

Jakie elektroniczne gadżety cieszą się największą popularnością? Wśród tych, które firmy zamawiają najczęściej, wskazać należy na pamięci USB i power banki. Nadruk reklamowy może znaleźć się także na słuchawkach, ładowarkach samochodowych, kalkulatorach czy okularach VR. Każdy z wymienionych upominków pomoże osiągnąć zamierzony cel – zbudować trwałą relację czy zwiększyć sprzedaż.

 

[1] Piap-org.pl, Pierwsze profesjonalne badanie rynku upominków reklamowych! (dostęp 4.10.2019).

[2] Eppi-online.com, The power of promotional products (dostęp 4.10.2019).

Nie znalazłeś produktu?