Firmowe gadżety dla pracowników – dlatego warto w nie inwestować?

31.10.2019
Gadżety reklamowe najczęściej są wykorzystywane jako element strategii budowania wizerunku firmy. Dostęp do nich powinni mieć jednak nie tylko klienci, ale również pracownicy. Dlaczego? Poznaj korzyści, jakie płyną z wręczenia gadżetów z logo firmy swoim pracownikom.

Firmowe gadżety a motywacja pracowników

Od zaangażowania pracowników zależy, czy firma będzie osiągać założone cele. Aby zmotywować zespół do wydajnej pracy, wielu przedsiębiorców sięga po płacowe i pozapłacowe czynniki motywujące. O ile duże firmy i korporacje mogą przeznaczyć na ten cel sporą pulę środków, o tyle mikro- i małe przedsiębiorstwa są w zupełnie innej sytuacji. Jeżeli nie chcesz ponosić dużych nakładów finansowych na motywowanie pracowników, gadżety z logo mogą okazać się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę.

Firmowe gadżety wręczane wraz z pochwałami mogą skutecznie zmotywować pracowników do efektywnej pracy. Osoby, które otrzymały słuchawki z logo firmy czy pamięci USB, są bardziej lojalne, pracują rzetelnie i rzadziej myślą o zmianie pracy. Dlaczego? Bo czują, że pracodawca docenia ich dotychczasową pracę. Nagrodzeni pracownicy dbają też o pozytywną atmosferę w firmie, co z kolei ma przełożenie na funkcjonowanie całego zespołu. Z punktu widzenia pracodawcy gadżety dla firm rozdawane pracownikom to efektywny sposób na podniesienie ich poziomu zaangażowania bez konieczności ponoszenia dużych nakładów finansowych.

Odzież reklamowa z logo – zwiększ rozpoznawalność marki

Popularne gadżety dla firm to m.in. T-shirty i czapki z daszkiem. Z reklamowej odzieży korzysta wiele przedsiębiorstw i nie jest to przypadek. Jeżeli Twoja firma właśnie poszukuje nowych pracowników, warto pomyśleć o stworzeniu powitalnego zestawu gadżetów dla osób, które dołączą do zespołu. Jednym z jego elementów powinna być odzież reklamowa. Korzyści płynących z noszenia przez pracowników firmowych T-shirtów czy koszul z logo pracodawcy jest sporo.

Jeżeli pracownikom zdarza się pracować poza siedzibą firmy, to logo na odzieży jest formą reklamy – pomaga w zdobyciu nowych klientów oraz utrwaleniu w świadomości konsumentów marki i jej wartości. Jednocześnie dzięki firmowej odzieży pracownicy wzbudzają zaufanie w klientach. Ma to kluczowe znaczenie w przypadku firm kurierskich czy firm świadczących usługi pod adresem wskazanym przez zleceniodawcę. Pracodawca może w ten sposób spełnić też swój obowiązek, czyli zapewnić pracownikowi odzież roboczą i narzędzia niezbędne do pracy.

Pokaż, że dbasz o nowych pracowników – gadżety z logo na powitanie

Wspomniany wyżej zestaw powitalny to także sposób na pokazanie, że firma już od początku troszczy się o swoich pracowników. Pierwsze dni w nowej firmie zawsze są stresujące – pracownik poznaje współpracowników, swój zakres obowiązków i zwyczaje zespołu. Jednym z elementów pomocnych w zaaklimatyzowaniu się w nowym miejscu mogą być właśnie firmowe gadżety. Co powinno znaleźć się w takim zestawie? Na jakie firmowe gadżety warto się zdecydować, tworząc tzw. welcome box?

W zależności od stanowiska pracy mogą to być akcesoria biurowe, np. długopisy, podkładka pod myszkę, notatnik czy karteczki samoprzylepne. Popularne są także kubki, plecaki, torby czy elektronika, np. power banki. Na powierzchni wymienionych gadżetów obok logo firmy może znaleźć się też imię nowego pracownika lub motywujący cytat. Spersonalizowane upominki robią dobre wrażenie i są lepiej przyjmowane przez pracowników niż tradycyjne firmowe gadżety z logo marki. Jeżeli nie masz czasu na samodzielne komponowanie gadżetów, rozwiązaniem mogą być gotowe zestawy upominkowe.

Firmowe gadżety – sposób na urozmaicenie szkoleń

Wielu pracownikom szkolenia kojarzą się z monotonnymi wykładami. Jeżeli chcesz efektywnie podnosić umiejętności zatrudnionych osób, zdecyduj się na formę warsztatów. Zamiast nużących, wielogodzinnych wykładów, zaproponuj uczestnikom praktyczne zajęcia, w trakcie których będą mogli oni rozwiązywać najczęściej pojawiające się w codziennej pracy problemy. Reklamowe gadżety dla firm z powodzeniem mogą być elementem takich szkoleń.

Twoja firma nie osiąga zadowalających efektów, bo pracownicy nie potrafią ze sobą współpracować? Gra logiczna z logo marki wymagająca od graczy komunikowania się i wykorzystania umiejętności to doskonały sposób, aby pokazać pracownikom, jak wiele mogą osiągnąć, dbając o dobrą atmosferę i przepływ informacji. Jeżeli tematem szkolenia są efektywne metody sprzedaży, uczestnicy mogą się ich uczyć, wykorzystując różne gadżety dla firm, np. wspomniane długopisy, notesy czy kubki.

Nie znalazłeś produktu?